Gjeldende betingelser

Priser for norske kunder

Samtlige priser er oppgitt i norske kroner inklusive mva

Priser for utenlandske kunder

Samtlige priser er oppgitt i norske kroner, eksklusive mva. og frakt. Du må opprette en konto og velge et annet land enn Norge, samt være innlogget for at prisene skal oppdateres.

Betaling privat kunder

Du kan benytte følgende betalingsmetoder:

  • Vipps, Kredittkort Visa og Mastercard via Bambora
  • Faktura via Collector/Bambora 
  • Forskudd til konto
  • Paypal

Vi aksepterer kort fra MasterCard og Visa. Kortbetalinger håndteres av vår samarbeidspartner Bambora, og er en sikker betalingsform. Se avsnittet Sikkerhet nedenfor. Beløpet reserveres på din konto og trekkes først når vi sender bestillingen til deg, .

Sikkerhet ved kortbetaling

All informasjon mellom Altitec.no, Bambora og andre betalingsystemer er kryptert og utføres med den aller sikreste teknologien. Betaling med kort via paypal gjøres uten 3D secure så du slipper å logge inn med Bank ID, i den forbindelse er det Altitec som er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden. Kortnummeret ditt og din personlige informasjon er beskyttet hos Paypal, og formidles ikke til tredjepart, eller Altitec. Det er like trygt å handle hos Altitec som å bruke kortet i en vanlig butikk. 

Ved bruk av Bambora kortbetaling eller Vipps belaster vi ikke kortet ditt før varen sendes fra vårt lager. Velger du Paypal belastes kortet når du bestiller.

Betingelser for bedrifter og offentlig forvaltning

Vi håndterer daglig mange ordrer fra det offentlige og bedrifter. Ønsker dere en kvantumsavtale/rammeavtale er det bare å ta kontakt. Betaling med kredittfaktura, kredittkort. Det offentlige har ubegrenset kredittlimit og 30 dagers forfall, nye bedriftskunder blir kredittsjekket gjennom Dun & Bradstreet.Betalingsbetingelser netto 10-30 dager, faktura kan velges under betalingsmetoder. Dere kan velge forskjellig levering og fakturaadresse.

Betaling med Kredittfaktura er gebyrbelagt for å dekke våre kostnader med kredittsjekk og fakturaoppfølging.

Ved Purring belastes 185kr og videre 185kr for inkassovarselet etter ny lov om EU purregebyr av mars 2013, purring går ut 14 dager etter forfall.

Leveringsbetingelser Ex Works

Fraktkostnader

Vi tilbyr frakt fra kr 49,- Prisen er beregnet på bakgrunn av vekt, ordreverdi og leveringsadresse. Legg det du ønsker å kjøpe i handlevognen og du får opp riktig fraktpris i kassen før du eventuelt oppretter konto eller bestiller.

Bedrifter bør velge frakt med sporing, bedriftspakke eller Servicepakke (hent på utleveringsted) vi sender ex-works til bedrifter og ansvaret for forsendelsen er overlatt til mottaker når transportør har mottatt sendingen. Bedriftspakke eller palletransport til bedrift gjelder kun dagbetjente adresser, evnt tilleggsgebyr vi får fra transportør dersom adressen ikke er betjent på dagtid blir viderefakturert. 

Kredittopplysning

Altitec forbeholder seg retten til å foreta kredittsjekk ved fakturabestillinger.

Forbehold om feil på våre nettsider

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på våre nettsider skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, priser eller annen informasjon som fremkommer på våre internettsider. Ved slike situasjoner vil du som kunde få melding om dette, samt eventuelt informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil da få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med endringene som er angitt eller kansellere bestillingen uten noen form for kostnader, om du ønsker dette.

Vi bestreber at vi alltid kan levere produktene i nettbutikken. Vi tar imidlertid forbehold om at lagerførte varer kun kan leveres så lenge de er tilgjengelig fra våre fabrikker.

Produktbilder som er brukt kan i enkelte tilfeller avvike noe fra det aktuelle produktet.

Reell fraktkostnad kan i noen få tilfeller bli beregnet feil i nettbutikken, fraktkostnad blir da etterfakturert til kunde. Dette gjelder leveringer til bedrifter/lag/foreninger hvor lokasjonen og bestilte varer gjør at frakten ikke er kjent før etter at ordre er levert. Dersom du skal bestille noe spesielt f.eks batterier som er betegnet som farlig gods til en adresse utenfor Norges fastland bør du ta kontakt i forkant for komplett tilbud.

Leveringer

Alle bestillinger fra nettbutikken med leveringsadresse i Norge, sendes med Pakke i Postkassen / Servicepakke eller Bedriftspakke Bring (avhengig av vekt/verdi). Du kan selv velge frakt med sporing. Pakke i Postkassen er en sikker sendingsmetode, men det hender at ting kommer bort i posten. Opplever du å ikke å motta varen innen 10-20 dager etter "levert melding", ber vi deg ta kontakt. Ønsker du en forsikret sporbar sending (service/bedriftspakke) må du velge dette under kjøpsprosessen istedet for brevpost. du kan lese mer om fraktmetodene her


Leveringstid

Bestilling av lagervarer innkommet før kl 13:00 på hverdager sendes ut samme dag. Dette betyr at varen kommer fram i løpet av 1-2 arb. dager. Enkelte av produktene sendes direkte fra våre distributører til deg. Vi tar forbehold om lagerstatusen i nettbutikken, denne oppdateres manuelt etter varetelling og kan i noen tilfeller avvike.

Restnota/dellevering

Dersom en vare ikke er på lager ved bestilling, restnoteres hele ordren frem til ordren kan leveres i sin helhet. Dersom du ønsker dellevering, må du gi beskjed om dette.

Returrett/reklamasjon

Altitec gir 30 dagers full returrett ved ubrukte standardvarer. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varen(e) til oss innen 30 dager fra du har mottatt varen(e), for bedriftskunder gjelder andre regler etter kjøpsloven.

Unntak på returrett/angrerett på varer som bestilles inn på ordre eller spesialproduseres , typisk er projektorlamper/pærer eller egenspesifiserte batteripakker.

Varen må være UBRUKT og i originalemballasje, hvis ikke vil den bli returnert og omkostninger for dette fakturert. Batterier som er tatt i bruk, ladet opp, satt inn i enheten etc. regnes som brukt.

Det finnes også andre unntak og presiseringer i angrefristloven.

For mer informasjon om angrerettloven, klikk her.

Dersom den leverte varen er defekt eller feillevert, kontakter du oss slik at vi kan rette opp feilen. Send epost til post@altitec.no for å avtale retur.

Privatpersoner har 2 års reklamasjonsrett.

Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av påviste feil eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet og må varsles innen rimelig tid etter du oppdaget feilen.

Obs! Før du returnerer en defekt eller feillevert vare, bør du kontakte oss for returnr. 


Dersom du returnerer en vare på reklamasjon/garanti, og produktet etter testing ikke har mangler eller feilen er forårsaket av feil bruk, vil du bli beastet et gebyr på ca NOK500,- eller etter medgått tid (uansett varens verdi).
Dette gebyret dekker våre kostnader med selve testingen.

Angrerettskjema finner du her.

Garanti

Altitec garanterer at produktet fungerer etter spesifikasjonene og at de ikke gjør skade på ditt produkt. Dersom varene ikke fungerer som anvist, erstatter Altitec varen med tilsvarende ny vare eller reparasjon. Produktets (det du bruker batteriet/laderen på) reklamasjonsrett påvirkes ikke om du bruker kompatibelt eller uoriginalt batteri/lader, selv om enkelte produsenter hevder dette. Dersom noen av produktene kjøpt av oss ødelegger/skader det du bruker det på eller forårsaker andre følgeskader, dekker vi alle kostnader i denne forbindelse. Altitec gir 1 års garanti mot fabrikasjonsfeil på ladbare batterier og ladere/adaptere. For bedriftkjøp gjelder 6 mnd garanti og ingen reklamasjonsrett utover 6 mnd etter levering. Noen av produktene vi selger kan ha lengere/kortere garantitid, dette er i såfall opplyst i produktbeskrivelsen. Reklamasjonsrett etter kjøpsloven for de gjeldende produkter.

Uavhentede pakker

Hvis du ikke henter ut pakken og den blir sendt i retur til oss, tilkommer ett gebyr på NOK 350,- inkl. mva. for å dekke våre fraktkostnader og administrasjon. Dette gjelder også dersom du selv har skrevet inn feil eller feilaktig adresse slik at posten returnerer som ukjent adresse, vær nøye med rett postnr og adresse, vi kan ikke alltid dobbelsjekke denne for deg.

Avbestilling

Privatkunder har full rett til å avbestille en ordre før den er avsendt samt angre kjøp etter angrerettsloven.

Bedrifter har ingen lovmessig rett til å avbestille en ordre innenfor rimelighetens grenser, vi kan gjøre unntak etter avtale samt evnt. mot avbestillingsgebyr for å dekke våre kostnader i saken. 

Purring/inkasso

Ved purring til privatkunder påløper et purregebyr på kr 70,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 8,75 % p.a. 

Ved Purring til bedrifter og offentlig adminsistrasjon belastes 185kr i purregebyr og videre 185kr for inkassovarsel etter ny lov om EU purregebyr av mars 2013, forsinkelsesrenter etter statens satser.

Varen er Nettbutikkens eiendom til beløpet er betalt i sin helhet. 

Transport

Vi tar ansvaret for alle skader som kan oppstå ved transport til privatkunder. Hvis du ved mottakelsen oppdager at varen har transportskade, må du ta kontakt og informere oss om dette umiddelbart. Ved retur fra kunde til oss må kunden selv bære ansvaret for skader som kan oppstå under transporten, gjelder også hvis pakken kommer bort under tilbaketransport. Vi anbefaler å sende med Servicepakke el.l (ikke brevpost) slik at du har dokumentasjon for forsendelsen.

Vi tilbyr forskjellige transportmetoder: Pakke i Postkassen for pakker under 2 kg og verdi under 1000kr, Servicepakke, bedriftspakke dør til dør, ekspress over natt og pallefrakt, samt MyPack.

For bedriftskunder/offentlig forvaltning anbefales det å velge sporet forsendelse og bedriftspakke, vi er ikke ansvarlig for forsendelser til annet enn privatkunder. Bedrifter kan også velge servicepakke (må hentes på post i butikk/postkontor).

Lovanvendelse

Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge Norsk lov. Vi følger "Allmenne reklamasjonslover". 

Personopplysningspolicy

Det er viktig å kjenne seg trygg når man handler i en nettbutikk, vi er opptatt av å ivareta ditt personvern og håndtere personopplysningene dine på en sikker måte. 

Dine personopplysninger er trygge hos oss, vi kommer aldri til å dele e-postadresse eller annen informasjon med tredjeparter som ikke samsvarer i henhold til gjeldende lover og forskrifter. 

Behandlingsansvarlig
Daglig leder er på vegne av Nettbutikken behandlingsansvarlig for selskapets behandling av personopplysninger. 

Vi lagrer følgende personopplysninger om våre kunder: 

Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. 
Vi lagrer i tillegg kjøps-historikk og adferdsmønster på vår nettside, dvs. opplysninger om hvordan den enkelte kunde navigerer på siden. 
Disse opplysningene er anonymisert slik at de ikke kan spores tilbake til spesiell person. Ingen informasjon om dine betalingskort eller lignende lagres i våre systemer. 

Formål med behandlingen
Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser, produsere og levere din ordre til riktig adresse, etter avtale med deg.
Vi benytter også opplysningene for å kunne gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kjøp via e-post eller annen kommunikasjon som SMS eller brev. 

Grunnlaget for behandlingen
Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen.
Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6 (b). Der du har samtykket til det benyttes også opplysningene til å gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kjøp via e-post.
Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a).
Du kan når som helst takke nei til å motta slik informasjon fra oss. 

Innhenting av personopplysninger
Vi lagrer de personopplysningene du har oppgitt i forbindelse med ditt kjøp.
Vi benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker, og i henhold til norsk lovgivning. 

Utlevering av opplysninger til tredjeparter
For å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen utleveres nødvendige opplysninger til våre samarbeidspartnere innen logistikk, som Posten, Bring, PostNord, Klarna og mailchimp som håndterer all automatisk e-postkommunikasjon og ivaretar utmelding/innmelding.
Utover det vil vi ikke selge, dele, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det. 

Sletting av personopplysninger
Opplysninger vi har mottatt i forbindelse med ditt kjøp lagres i vårt aktive kunderegister i minst 5 år.
Opplysninger vi etter bokføringsloven er forpliktet til å bevare vil lagres i minst 5 år, i henhold til lovens krav. 

Rettigheter for den registrerte
Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter.
Det gjøres oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger.
Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene. 

Informasjonssikkerhet
Vi sikrer dine personopplysninger ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll, samt ved kryptering av sensitive deler av avgitte opplysninger. 

Kontaktinformasjon
Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til følgende adresse: E-post: post@altitec.no

Aldersgrense

Vi kan ikke motta bestillinger fra personer under 18 år.

Falske bestillinger

Samtlige falske bestillinger eller forsøk på bedrageri vil bli politianmeldt. Altitec utleverer all relevant informasjon til politiet ved behov.

 

Lervik Consult altitec.no

Torsnesveien 173

1634 Gamle Fredrikstad

965554904MVA